Як підготувати дітей до Свя того Причастя?
Підготовка дітей до Святого Причастя має свої особливості. Її тривалість та зміст визначається батьками в консультації зі священником, також мають враховувати вік, стан здоров'я та ступінь воцерковності дитини. Батькам, які регулярно приводять до Святої Чаші своїх дней,
що є благом, слід прагнути до причастя разом із ними. Практика, коли батьки причащають дітей, а самі рідко приступають до Святого Причастя, перешкоджає зміцненню у свідомості дітей необхідності участі в Євхаристичній трапезі.
Перша сповідь перед Причастям у дітей у традиції Православної Церкви відбувається, зазвичай у віці семи років. При цьому час звершення першої сповіді для дитини віком від 7 до 10 років при щонедільному причащенні слід визначати спільно священникові та батькам із урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини та її розуміння церковного життя.
Для дітей до трьох років Євхаристичний піст не є обов'язковим. За традицією, із трирічного віку дітей у православних сім'ях поступово привчають до утримання від їжі й пиття перед причастям Святих Таїн. До семирічного віку дитина повинна звикнути причащатися натщесерце. Із цього часу слід вчити дитину прочитувати молитослов'я до Святого Причастя, зміст та обсяг яких визначаються батьками згідно з віком, духовним та інтелектуальним розвитком дитини.
Восприемники повинні брати участь у вихованні дітей у благочесті, зокрема спонукаючи їх регулярно причащатися Святих Христових Тайн і допомагаючи батькам приводити їх до Святої Чаші.
Ми їздили в паломницьку поїздку і в одному монастирі нас із чоловіком не причастили, хоч ми в РАЦСі розписані, але не вінчані. Правильно з нами вчинили чи ні?
Звісно, що не правильно. Я особисто декілька разів возив віруючих по святих місцях і був свідком такої ситуації. Знаєте, як кажуть, що зі своїм уставом у чужий монастир не лізуть, як зазначено в основах соціальної концепції Православної Церкви та у визначенні Священного Синоду Православної Церкви. Церква, наполягаючи на необхідності церковного шлюбу, все-таки не позбавляє причастя Святих Таїн подружжя, що перебувають у шлюбному союзі, який укладено з прийняттям на себе всіх законних прав та обов'язків і визначається, як юридично повноцінний шлюб, але з якихось причин не освячений вінчанням. На відміну від блудного співжиття, що є канонічною перешкодою до причастя, такий союз в очах Церкви є законним шлюбом. Однак обов'язок священника — нагадувати віруючим про необхідність не тільки укладення юридично - дійсного шлюбу, але й освяченого такого в церковному священодійстві.
митрофорний протоієрей Іоанн Кавчак